O Studiach Marketing Produktów Farmaceutycznych

Zapraszamy na kolejną edycję praktycznych studiów podyplomowych

Studia Podyplomowe Marketing Produktów Farmaceutycznych

Tak dynamicznie funkcjonująca branża wymaga permanentnego śledzenia nowości i modyfikacji działań. Podczas studiów na kierunku Marketing Produktów Farmaceutycznych pozyskasz najbardziej aktualne wiadomości związane z prowadzeniem biznesu w obszarze rynku farmaceutycznego. Będziesz mieć kontakt z profesjonalnym zespołem praktyków oraz kadry naukowej Uniwersytetu Warszawskiego.

W trakcie studiów będą wykorzystywane różne metody nauczania: wykłady, ćwiczenia przy komputerach, dyskusje grupowe, studia przypadków, debaty, spotkania z gośćmi i praca w grupach, plan marketingowy dla wybranego rynku produktowo-geograficznego.

Dzięki programowi studiów 

Celem studiów jest doskonalenie kompetencji i umiejętności osób odpowiedzialnych za decyzje marketingowe w przedsiębiorstwach farmaceutycznych.

agsdi-learn

Wiedza

  • Potrafi identyfikować oraz interpretować szansy i możliwości rynkowe na rynku produktów farmaceutycznych;

  • Umie programować działania marketingowe produktów farmaceutycznych z uwzględnieniem ich specyfiki;

  • Potrafi projektować działania marketingowe na podstawie informacji farmaceutyczno-medycznej i rynkowej;

  • Potrafi zaprojektować kampanię promocyjną tradycyjną i internetową;

  • Umie zastosować różnorodne techniki sprzedażowe;

  • Wie, jak sporządzić budżet marketingowy;

  • Potrafi zaplanować politykę cenową dla firmy;

  • Wie, jakie decyzje należy podjąć w obszarze zarządzania marką;

  • Potrafi zaprojektować działania dystrybucyjne na rynku, na którym funkcjonuje;

  • Umie kierować pracą zespołów ludzkich (pionach marketingowych i sprzedażowych) w przedsiębiorstwach farmaceutycznych;

  • Zna podstawowe zasady pracy zespołowej oraz potrafi wymienić czynniki zwiększające i ograniczające jej skuteczność;

  • Zna podstawowe zasady efektywnej komunikacji w zespole;

  • Potrafi prowadzić negocjacje i współpracować z partnerami przedsiębiorstwa farmaceutycznego (np. lekarze, apteki, szpitale, pacjenci, Ministerstwo Zdrowia);

  • Umie posługiwać się współczesnymi technologiami informatycznymi i telekomunikacyjnymi, wspierającymi działalność marketingową przedsiębiorstwa farmaceutycznego;

  • Ponadto absolwent powinien być świadomy odpowiedzialności etycznej i społecznej związanej z wykonywaniem zawodu menedżera

agsdi-pills

Umiejętności

  • Umie zdefiniować cele i wymagania w planie marketingowym,

  • Umie stworzyć harmonogramy i kosztorysy działań zaplanowanych w planie marketingowym,

  • Potrafi zidentyfikować ograniczenia i spodziewane źródła problemów przy realizacji planu marketingowego,

  • Umie zaprezentować publicznie wyniki prowadzonych analiz,
  • Posiada umiejętności budowania zespołów, rozwoju i zarządzania nimi oraz komunikowania interpersonalnego,

  • Potrafi współpracować w zespole w sposób zwiększający szansę na osiągnięcie celu planu marketingowego;

  • Potrafi tworzyć zaawansowane i szczegółowe harmonogramy wykonawcze,
  • Posiada umiejętności analityczne dotyczące otoczenia firmy,
  • Posiada umiejętności syntezy danych pochodzących z różnych źródeł,
  • Umie wykorzystać środki elektroniczne do prowadzonych analiz.
agsdi-chat-gear

Kompetencje społeczne

  • Słuchacz bierze aktywny udział w pracy zespołowej, prowadzącej do rozwiązywania praktycznych problemów planowania marketingowego,

  • Ma świadomość właściwych stylów, zachowań i postaw menedżerów marketingu,
  • Potrafi udzielać efektywnej informacji zwrotnej,

  • Umie pracować zespołowo – zespół uczestników staje się bardziej zintegrowaną grupą, otwartą na dyskusję i analizę doświadczeń,

  • Posiada otwartość na krytykę,

  • Jest otwarty na dyskutowanie pomysłów indywidualnych i grupowych,

  • Umie  radzić sobie w sytuacjach konfliktowych,

  • Posiada umiejętność rozwiązywania konfliktów,

  • Posiada podstawowe umiejętności negocjacyjne, w tym skuteczne komunikowanie się, efektywna perswazja i inne.

Marketing Produktów Farmaceutycznych to studia dla

Zatem jeśli jesteś osobą, która

  • Jest pracownikiem branży farmaceutycznej i chciałbyś awansować, by zarabiać więcej?

  • Chce poszerzyć i uporządkować swoją wiedzę marketingową?

  • Chce poznać nowych ludzi i nawiązać kontakty w branży?

I chcesz:

  • Skutecznie prowadzić swoją działalność w obszarze producenta, hurtownika, apteki lub placówek medycznych,
  • Pozyskać wiedzę od sprawdzonej kadry naukowej i praktyków z rynku farmaceutycznego,

Zgłoś się na studia już dziś!

Marketing Produktów Farmaceutycznych na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego

agsdix-fas fa-trophy

Prawdopodobnie pierwszy na rynku program dedykowany farmacji

agsdix-fas fa-graduation-cap

Lat doświadczeń w kształceniu

Zadowolonych Absolwentów

%

Dopracowania programu do preferencji słuchaczy

Opie o Studiach Marketing Produktów Farmaceutycznych

  • Z mojego punktu widzenia to idealny kierunek dla pracowników działów marketingu i sprzedaży w firmach farmaceutycznych. Rok spędzony na tym kierunku pozwolił mi przede wszystkich zaktualizować i usystematyzować wiedzę z zakresu marketingu farmaceutycznego oraz skonfrontować ją z codzienną praktyką zawodową w firmie z branży. Mile zaskoczyła mnie kompleksowość kierunku oraz forma prowadzenia zajęć – otwartość wykładowców na dyskusję w grupie oraz wspólne ćwiczenia praktyczne. Z pełnym przekonaniem rekomenduję ten kierunek zarówno osobom pracującym już w branży farmaceutycznej, jak i chcącym związać swoją zawodową przyszłość właśnie z tą branżą. Każdy znajdzie na tym kierunku coś nowego i odpowiedniego dla siebie. Tak, więc ze swojej strony gorąco polecam.

    Jarek Hofman
    Dyrektor ds. Marketingu Handlowego, Grupa Hasco


  • Studia podyplomowe MPF są okazją do poszerzenia horyzontów i zdobycia wiedzy z zakresu różnych dziedzin istotnych dla branży farmaceutycznej.
    Ciekawe debaty w kameralnym gronie z praktykami z różnych instytucji - od regulujących rynek jak MZ i GIF poprzez przedstawicieli firm i środowiska medycznego stają się inspiracją do wprowadzenia zmian w swoich projektach biznesowych. Jednak największą wartością dodaną są oczywiście przyjacielskie relacje z ludźmi z branży, z którymi można wymienić się różnymi doświadczeniami i prowadzić bardzo twórcze dyskusje

    Maria Magdalena Kaczmarek
    Group Brand Manager w Paul Hartmann


  • Marketing Produktów Farmaceutycznych kończyłem w roku 2015. W moim odczuciu studia te są świetnym rozwiązaniem dla wszystkich osób, które planują rozwój swojej kariery zawodowej w branży farmaceutycznej.
    Bez wahania mogę dodać, że uczestnictwo w programie pozwoliło mi na rozszerzenie perspektywy marketingowej, szersze spojrzenie na rynek farmaceutyczny i przyczyniło się do rozwoju zawodowego.
    Z perspektywy czasu doceniam, że studia dały mi unikalną możliwość czerpania z wiedzy i doświadczenia prowadzących - ekspertów w swojej dziedzinie – zarówno pracowników naukowych Wydziału Zarządzania, jak i praktyków branży farmaceutycznej.

    Kamil Otrocki


  • Przez ostatni rok miałam niesamowitą przyjemność uczestniczyć w Podyplomowych Studiach Menedżerskich na kierunku „Marketing Produktów Farmaceutycznych”.

    Na rynku jest kilka uczelni, oferujących podobną tematykę studiów, jednak po zapoznaniu się z programem tego kierunku na Uniwersytecie Warszawskim, wiedziałam, że jest to strzał w dziesiątkę! I dlatego też zdecydowałam się właśnie na UW. Potem było już tylko lepiej 😊

    Nie wiem od czego zacząć...Może od Kadry...Wykwalifikowani, pomocni, ciepli ludzie. Praktycy, ale też osoby, potrafiące przekazać swoja wiedzę. Dr Monika Skorek, która była opiekunem naszego roku, ale też dokładała wszelkich starań, aby ten rok był jak najlepszy. Skrzętnie notowała nasze wszelkie uwagi i pochwały, tak, aby z roku na rok ten kierunek ulepszać! Razem z dr Agnieszką Wilczak i mgr Krzysztofem Podstawką udzielali cennych wskazówek przy tworzeniu naszych pierwszych planów marketingowych. O poprawność wypowiedzi, sztukę prezentacji czy negocjacji zadbał dr hab. Mariusz Trojanowski. I oczywiście niezastąpiony dr hab. Józef Haczyński, dzięki któremu nawet farmakologia okazała się być przystępna 😊Oczywiście wielkie podziękowania należą się też całej reszcie kadry, która wykazywała się wielką cierpliwością 😊

    Agata Rogowska

  • Brałem udział w I edycji studiów podyplomowych Marketing Produktów Farmaceutycznych. Doskonałe ugruntowanie i usystematyzowanie wiedzy ogólnej o produktach medycznych i farmaceutycznych - od A do Z. Świetni wykładowcy, ciekawy program oraz dużo praktycznych przykładów, które przydały się w codziennej pracy.

    Marcin Czuż


Menu Marketing Produktów Farmaceutycznych